דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Kellogg School of Management 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 1189   [ נצפה 2040 פעמים ]

Kellogg School of Management 

את המאמר הזה אני כותבת לכם מול הים. שעת בוקר מוקדמת, משפחות ותיכוניסטים בחופשה עדיין לא הגיעו לחוף הים. הצבע של המים כחול עמוק, הים שקט כמו בריכה ואני אחרי הליכה מרגיעה על שפת הים (סטודנטים יקרים שלי- ביקשתי מכם להתחיל לכתוב חיבורים, ואני ממליצה לעשות זאת לאחר פעילות גופנית, המוח מתחדד וכישורי הכתיבה משתפרים). עדיין לא חם מידי, בחוף יש גלשני רוח בצבעים שונים. הבטחתי לעצמי לנסות גלישת רוח. תמונה מדהימה, ים, רעש הגלים, מזג האוויר-תבואו לבקר, חוף פולג, נתניה. השלווה שהים מקנה לי הזכירה לי פתאום שלווה של מקום אחר, מוזר לפעמים איך האסוציאציות במוח עובדות. השלווה בחוף פולג הזכירה לי את השלווה של Kellogg.

אהה, מה הקשר בין פולג ל- Kellogg תשאלו?

האנשים. האנשים המטיילים על הים בבוקר מוקדם הינם אנשים שלווים, זקופים, בריאים, נעימים, חייכנים, אגב הרבה מהם צרפתיים, חמים ומחבקים. ב Kellogg קר מאוד בחורף, שלג, רוחות והטמפרטורות יכולות להגיע למינוסים מאוד משמעותיים (ולבחורה חובבת שמש, ים ומים כמוני היה קצת קשה...) אבל  Kellogg חמה, מחבקת ואוהבת.

הניגוד הזה שבין מזג האוויר הקפוא לבין החמימות של Kellogg, תמיד ריתק אותי ולכן יצאתי לי למחקר קטן על האוניברסיטה. גילוי נאות, אחרי סטנפורד, האנשים הטובים ביותר שאני מכירה למדו ב- Kellogg (לדוגמא רן דנאי, מנכ"ל לקסוס -ישראל ,רן רותם,  גילי כנעני, זאב קליינהוז ,  מנהל מחקר וניתוח עסקי ב-  Dell ג'פרי זיטומר, גדי בן צבי). ובמשרד הקבלה Beth Flye   , מנהלת הרישום לשעבר, בראשית דרכנו המקצועית העברנו הרצאות משותפות על לימודי MBA והערך המרכזי שבת' דיברה עליו היה: יצירת מנהיגים עם השפעה מתמשכת וקבועה על העולם. מאוחר יותר הערך הזה הפך להיות הערך שמופיע גם בפרסומים של האוניברסיטה: "Developing Global Leaders who make contributions of lasting significance for the World"  global lead o world

מנהיגות, יצירת מנהיגים, השפעה על העולם, כל בתי הספר למנהל עסקים מדברים על כך. ממקור ראשון, Kellogg גם מתכוונים לכך. ואיך הם בונים מנהיגים? Kellogg  הוא בית הספר היחידי בארה"ב שמאפשר לכל מי שרוצה להתקבל להתראיין. ב- Kellogg מאמינים גדולים באנשים, ביכולות שלהם ובאישיות שלהם ולכן מאפשרים לכם ליצור תקשורת אישית.  קודם ולפני הכול, לספר על עצמכם ועל האישיות שלכם במקביל לנתונים האחרים שלכם.  תחשבו לרגע, ש- Kellogg מראיינת את כל מי שפונה ללימודי תואר שני, (לפחות כ-50 בישראל ועוד מאות ברחבי העולם) תחשבו כמה כוח אדם צריך בשביל הראיונות ועדיין- אתם חשובים ל- Kellogg.  החשיבות הזו של הסטודנטים בולטת מאוד גם במהלך הלימודים. בתור סטודנט באוניברסיטה אתה מאוד פעיל, אתה יכול להיות חלק מועדת הקבלה, אתה יכול להשפיע. ומנהיגים יוצרים השפעה.

ראו גם את שאלות החיבור שלהם, לפחות שתיים מתוכן שואלות על מנהיגות, ההדגשות שלי. :

 Essay #2
Describe your key leadership experiences and evaluate what leadership areas you hope to develop through your MBA experiences (600 word limit).

Essay #3
Assume you are evaluating your application from the perspective of a student member of the Kellogg Admissions Committee. Why would you and your peers select you for admission, and what impact would you make as a member of the Kellogg community? (600 word limit).

Essay #4
Complete one of the following three questions or statements. (400 word limit)
Re-applicants have the option to answer a question from this grouping, but this is not required.
a) Describe a time you had to inspire a reluctant individual or group.
b) People may be surprised to learn that I?..
c) The riskiest personal or professional decision I ever made was?..


למנהיג תכונות אישיותיות רבות (ועל כך במאמר אחר) אולם הוא נזקק לידע כדי להגשים את החזון שלו. מנהיג צריך להוכיח את הידע שלו. קבלה לקלוג היא קבלה לאחד מבתי הספר למנהל עסקים הטובים ביותר בעולם. קבלה לבית ספר כזה דורשת בנוסף לתכונות אופי גם ניסיון מקצועי ואקדמי מוכח. חשוב לי להבהיר, הציונים שלכם בתואר הראשון, ציון הג'ימט,  זוהי האפשרות של ועדת הקבלה להתרשם מהיכולות האקדמיות שלכם, אין להם אפשרות אחרת ללמוד על כך. בקלוג מחפשים אנשים אינטלקטואלים כאלו שלמדו היטב, אפילו הצטיינו במסגרת הלימודים שלהם. אבל ציונים הם לא המדד היחידי לאינטלקטואליות.  העובדה שאתה קורא הרבה ספרים, טיילת בעולם וראית תרבויות שונות, אולי אתה דובר שפה נוספת, (חוץ מעברית ואנגלית) ובעיקר העובדה שאתה אוהב ללמוד יכולה לעזור לך מאוד להתקבל לקלוג. ובכיתה תפגוש אנשים כמוך:

"Students arrive at Kellogg with impressive credentials and an unrivaled zest for knowledge. If you?re an intrepid learner, you?ll feel right at home in the Kellogg classroom.  
Our curriculum is intense and dynamic. Our course catalogue evolves with the market".

וניסיון מנהיגותי מורכב גם מניסיון מקצועי ותעסוקתי. עבודת הצוות בבית הספר כול כל חזקה, שאתה חייב לבוא עם ניסיון מקצועי כדי לתרום לחברייך לצוות. חברי הכיתה באים עם ניסיון של 3 שנים לפחות ויש כאלו עם ניסיון של 5, 6 ואפילו 7.  מתוך דברי חברי ועדת ההרשמה:

"The committee also values full-time professional experience. Work experience demonstrates maturity and fosters career- and self awareness, which contribute to a student?s success. The committee evaluates an applicant?s potential through careful review of experience and accomplishments in work settings, including military service, and extracurricular activities."

 הניסיון המקצועי שלך לא חייב להיות עסקי.  ראו את פרופיל הכיתה הנכנסת.

Business Administration

31%

Economics

18%

Engineering/Mathematics/Natural Sciences

34%

Humanities/Social Sciences

15%

Other

2%

קלוג גם בין האוניברסיטאות הבודדות בארה"ב שמציעות בנוסף לתוכנית הרגילה של השנתיים, גם תוכנית מקוצרת של שנה. התוכנית מיועדת לכאלו  עם ניסיון עבודה משמעותי בתחום של מנהל עסקים, או לכאלו עם תואר ראשון במנהל עסקים, כלכלה וישנה רשימת קורסים מקדימים שצריך לעבור. פרטים נוספים על התוכנית:  

http://kellogg.northwestern.edu/Programs/FullTimeMBA/FAQs.aspx#4

קלוג מאמינה שעלייך ליהנות בכל רגע נתון מתוכנית הלימודים שלך, שהם מאפשרים לך לקבל פטור מקורסים שנלמדים בתואר השני שאולי כבר למדת בתואר הראשון.

לסיכום:

קלוג בונה מנהיגים עסקיים. בנוסף לדגש הרב על מנהיגות, על עבודת צוות, קלוג' הוא בית ספר מוביל למנהל עסקים, יש בו דגש על כישורים אנליטיים, על קורסים בחשבונאות, כלכלה,  מודלים עסקיים, סטטיסטיקה, מנהיגות ואתיקה.

והבוגרים? אנשי עסקים מעולים, מנכ"לים, יזמים אבל קודם כל אנשים טובים ושלווים.

גלית אדסמן - מנכ"ל אשכולות העתיד שלך ברור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב